Når du handler som forbruger har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvis du ønsker at reklamere over en vare, skal du kontakte Magasins kundeservice her.
Når du kontakter kundeservice, skal følgende være opfyldt for, at vi kan behandle reklamationen:
- Du skal gøre os opmærksomme på fejlen/manglen i rimelig tid efter konstatering af fejlen.
- Reklamation skal være os i hænde senest 24 måneder efter købet.
- Du skal oplyse ordrenummeret.
- Fejlen skal være tydeligt beskrevet og der skal vedhæftes billeder.
- Varen skal være behandlet forsvarligt og korrekt vedligeholdt.
Bemærk har du modtaget et nedslag på varen grundet en reklamation, så er det ikke muligt at reklamere over samme fejl igen.
Transportskader
Alle transportskader skal meddeles hurtigst muligt til Magasins kundeservice.
Hvis du trods synlige huller, buler eller andre åbenlyse skader på pakken ikke straks gør indsigelse overfor fragtmanden, kan der opstå tvivl, om hvor pakken er blevet beskadiget, og du risikerer selv at hæfte for evt. skader på din vare.
Ved mistanke om fragtskader skal du:
- Tage billeder af pakken mens den er emballeret, og herefter evt. skader af din vare.
- Beholde alt emballage, idet det kan bruges til at dokumentere krav mod fragtfirma. Emballagen må først smides ud når sagen er afsluttet
- Kontakte Magasins kundeservice.
Af bevismæssige årsager bør du kontakte os her efter modtagelse. Gerne indenfor 24 timer.
Reklamation af møbler
Det er ikke muligt at reklamere over møbler købt på magasin.dk i Magasins fysiske forretninger. Er der en reklamation på dit møbel bedes du kontakte vores kundeservice med en beskrivelse samt billede af reklamationen.
Møbler til salg på Magasin.dk ikke er fremstillet til erhvervsbrug, hvor der forventeligt er hårdere slid på møblerne end ved privatbrug. Benyttes møblerne til erhverv, er købet derfor ikke omfattet af reklamationsretten.
Hvad kan der ikke reklameres over
I møbelbranchen accepteres fx ikke reklamationer over naturens luner og kosmetiske afvigelser, som fx:
- Kosmetiske afvigelser der er usynlige ved alm. brug, fx på en skjult underside eller bagside.
- Alm. forekommende variationer i træfiner.
- Alm. forekommende variationer i læder.
- Alm. forekommende knaster i massivt træ eller deres placering.
- Mindre luftbobler i glasblæste produkter.
- Eventuelle lyskilder og batterier, der medfølger en vare. Disse er ikke en del af varen, men medsendes som en service, for at hjælpe kunden til at fastslå hvilken type varen bruger.
- Unika og vintage produkter.